5 Nisan 2012 Perşembe

1-7 NİSAN KANSER HAFTASI STAND ÇALIŞMASI

Niğde Devlet Hastanesi KETEM (Kanser Erken Teşhis, Tarama ve Eğitim Merkezi) ve Sağlık Müdürlüğü Kanser Kontrol Birimi işbirliği ile Niğde Belediye Parkı önünde stand çalışması yapılmıştır. 2 gün sürecek olan çalışmada Sağlık Bakanlığı tarafından gönderilen afiş ve broşürler İl Sağlık Müdürlüğü tarafından çoğaltılarak halka dağıtılmaktadır. 

Yurdumuzda en çok Meme Kanseri, Akciğer kanseri, prostat kanseri, mide kanseri, kalın barsak kanseri ve rahim ağzı kanseri gibi kanser tipleri görüldüğü belirtilmektedir.. Yalnız Türkiye’de değil dünyada da Kanser konusunda toplumda farkındalık sağlanması ve toplum bilincinin geliştirilmesi kanserle mücadelede en etkili yöntemlerdir. Günümüzde tütün kontrolü, dengeli beslenme, fizik aktivite ve korunma odaklı çalışmalar yapılmaktadır.
Kanserle mücadele konusunda KETEM’lerin (Kanser Erken Teşhis, Tarama ve Eğitim Merkezleri) kurulması, çeşitli tarama programlarının ve eğitim çalışmalarının yapılması kanserle mücadele konusunda verimlilikleri arttırmaktadır. 
Niğde İlinde de Devlet Hastanesinde bulunan Kanser Erken Teşhis ve Tarama Eğitim Merkezi (KETEM)’nde  erken tanı ile önlenebilir kanserlerde tarama programları, eğitim yoluyla halkı bilinçlendirme ve muayeneler (Kendi kendine meme muayenesi, mamografi, serviks kanseri taraması)  yapılmaktadır.
Her yıl Ekim ayı Meme Kanseri ayı, 4 Şubat Dünya Kanser Günü ve 1-7 Nisan Kanser Haftası olarak kutlanmaktadır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder