29 Nisan 2017 Cumartesi

Üstün yetenekli öğrenciler için özel okul yok


CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer’in soru önergesini yanıtlayan Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, üstün yetenekli çocukların erken tespit edilmesi amacıyla ilkokul birinci sınıflardan itibaren tanılama uygulaması yapıldığını açıkladı. 
Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Niğde Milletvekili ve Kamu İktisadi Teşekkülleri (KİT) Komisyonu Üyesi Ömer Fethi Gürer, Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz tarafından yanıtlanması  istemiyle verdiği önergede, Türkiye’deki üstün yetenekli öğrencilerin tespitine yönelik bir çalışma yapılıp yapılmadığını sordu.  CHP Milletvekili Ömer Fethi Gürer, üstün yetenekli çocuklar için ülke genelindeki devlet ve özel okul sayısı, öğretmen sayısı ve dar gelirli olanlar için özel okullarda devlet desteğinin sağlanıp sağlanmadığıyla ilgili sorular yöneltti. 
Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, 2014-2015 eğitim öğretim yılında bilim ve sanat merkezlerine öğrenci tanılama sürecinde merkezi sisteme geçildiğini 2, 3 ve 4 üncü sınıf düzeyinde 268.919 öğrencinin özel yetenekli olarak aday gösterildiğini açıkladı. 2015-2016 eğitim öğretim yılında 1, 2, 3 ve 4 üncü sınıf düzeyinde 298.000 öğrencinin tamlama sürecinde aday gösterildiğini belirten Bakan Yılmaz, “ 1 inci sınıflar ilk defa bu sürece dâhil edilmiş olup tablet bilgisayar üzerinden sınav yapılmıştır” dedi.
2016-2017 eğitim öğretim yılında ise 1, 2 ve 3 üncü sınıf seviyesinde 398.629 öğrencinin bilim ve sanat merkezleri tamlama sürecinde aday gösterildiğini ifade eden Bakan Yılmaz, “Bu doğrultuda özel yetenekli çocukların erken tespit edilmesini sağlamak amacıyla sistematik olarak tanılama sınıf seviyesi aşağı çekilmiştir” şeklinde konuştu. 
PROJE TABANLI EĞİTİM
CHP Milletvekili Gürer’in soru önergesini yanıtlayan Milli Eğitim Bakanı Yılmaz, şu ifadeleri kullandı: “İlkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilere kapasitelerini geliştirerek en üst düzeyde kullanmalarım sağlamak amacıyla 80 ilde 108 bilim ve sanat merkezinde destek eğitim hizmeti sunulmaktadır. Şırnak ilinde ve ihtiyaca yönelik olarak merkez ilçelerde de bilim ve sanat merkezi açılmasına yönelik çalışmalar devam etmektedir. Bilim ve sanat merkezlerinde öğrenciler, okul dışı saatlerde yetenekleri doğrultusunda proje ve etkinlik tabanlı eğitim almakta bu eğitim disiplinler arası ders içerikleri ile birlikte sunulmaktadır. Ayrıca örgün eğitim kurumlarında özel yetenekli öğrenciler için oluşturulan destek eğitim odalarından 81 ilde 1.925 öğrenci faydalanmaktadır.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER İÇİN ÖZEL OKUL YOK.
Bilim ve sanat merkezlerinde bilişim teknolojileri, biyoloji, coğrafya, felsefe, fen bilimleri, fizik, kimya, biyoloji, ilköğretim matematik, İngilizce, matematik, müzik, görsel sanatlar, rehberlik, sınıf öğretmenliği, sosyal bilgiler, tarih, Türk dili ve edebiyatı, Türkçe ile teknoloji tasarım alanlarında toplam 1.436 öğretmen bulunmaktadır. Özel yetenekli öğrencilere yönelik özel okul bulunmadığı için devlet desteği sağlanmamaktadır. Ancak özel okul bünyelerinde özel yetenekli öğrencilerin yararlanabileceği destek eğitim odaları açılabilmektedir.”


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder