26 Şubat 2018 Pazartesi

Türkiye’nin Enerji Gücü 80.546 MW

CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer’in, ülkemizdeki enerji kapasitesiyle ilgili soru önergesine yanıt veren Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak, Türkiye’nin elektrik enerjisi kurulu gücünün 80. 546 MW olduğunu söyledi. Bakan Albayrak, ülkemizin hidrolojik açıdan 25 havzadan meydana geldiğini bildirdi. 
CHP Milletvekili Ömer Fethi Gürer, yazılı soru önergesinde, “Ülkemizde mevcut enerji santrallerinden arıza nedeniyle ya da arıza olmayan ve kullanılmayan kapasite var mıdır? Santrallerde iyileştirme yatırımları, kestirimci ve planlı bakım onarım uygulaması vb yöntemlerle devreye alınması için çalışma yürütülmekte midir?
Proje üretim kapasiteleri tam olarak değerlendirilmekte midir? Bütüncül bir planlama ve akılcı bir su yönetimi uygulanarak, güvenilir ve sürdürülebilir üretim sağlanması için yapılan çalışmalar var mıdır?” şeklide sorular yöneltti. 

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak, “Türkiye elektrik enerjisi üretim kurulu gücü 2017 yılı Ağustos ayında 80.546 MW olup; elektrik sistemi yeterli kapasiteye sahiptir. Kamu tarafından işletilen elektrik üretim tesislerinin iyileştirme ve bakım işlemleri düzenli olarak yapılmaktadır” dedi. 

Bakan Albayrak, “Depolamalı HES'lerin üretim planları; her su yılı başlangıcı olan Ekim ayında o yıl gelebilecek akım durumlarına, kamu veya özel şirketler tarafından işletilen HES'lerin arıza veya bakım durumlarına ve TEİAŞ tarafından iletim kısıtlaması veya üretim talebinin bildirilmesine göre yapılmaktadır” açıklamasında bulundu. 

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Albayrak, soru önergesine verdiği yanıtta ayrıca şu ifadeleri kullandı: “Orman ve Su İşleri Bakanlığı tarafından su kaynaklarının geliştirilmesi için yapılan projelerde, projenin memba ve mansabındaki mevcut ve planlanmış su kullanımları ile ihtiyaçları dikkate alınmaktadır. Ülkemiz hidrolojik açıdan 25 havzadan meydana gelmekte olup, havza bazında muhtelif su kullanımları dikkate alınarak, sudan optimum düzeyde faydalanabilmek için master plan raporları hazırlanmaktadır.”
​ 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder