Perakende Satış Endeksleri, Aralık 2016
Perakende satış hacmi bir önceki aya göre %0,8 azaldı
Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2016 yılı Aralık ayında bir önceki aya göre %0,8 azaldı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %0,4 artarken, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %0,1, otomotiv yakıtı satışları %3,2 azaldı.
Gıda dışı sektörlerin bir önceki aya göre değişimi incelendiğinde; bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları %1,5, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları %1,7, posta veya internet üzerinden satışlar %3,4 artarken, elektrikli eşya ve mobilya satışları %1,6, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları %1,0 azaldı.
Perakende satış hacmi bir önceki yılın aynı ayına göre %2,7 azaldı
Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2016 yılı Aralık ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %2,7 azaldı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %1,3 artarken, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %0,3, otomotiv yakıtı satışları %12,3 azaldı.
Gıda dışı sektörlerin bir önceki yılın aynı ayına göre değişimi incelendiğinde; bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları %1,9, elektrikli eşya ve mobilya satışları %10,5 azalırken, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları %13,8, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları %1,3, posta veya internet üzerinden satışlar %16,4 arttı.
Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2016 yılı Aralık ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %2,7 azaldı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %1,3 artarken, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %0,3, otomotiv yakıtı satışları %12,3 azaldı.
Gıda dışı sektörlerin bir önceki yılın aynı ayına göre değişimi incelendiğinde; bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları %1,9, elektrikli eşya ve mobilya satışları %10,5 azalırken, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları %13,8, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları %1,3, posta veya internet üzerinden satışlar %16,4 arttı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder