24 Aralık 2016 Cumartesi

TÜRKİYE ELEKTRİK İLETİM A.Ş (TEİAŞ)  TÜRKİYE-AVRUPA ELEKTRİK HAT KAPASİTESİ  2011’DEN GÜNÜMÜZE 80 MİLYON AVRO GETİRİ SAĞLADI

CHP Niğde Milletvekili ve KİT Komsiyon Üyesi Ömer Fethi Gürer’in  yurt dışında şirketi olan KİT kuruluşlarıyla ilgili Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek’e yönelttiği soruları Başbakan Yardımcısı yanıtladı .
Bakan Mehmet Şimşek şu yanıtları verdi: “TEİAŞ, 6446 sayılı Elektrik Piyasası Kanunu'nun 8. maddesi 4. fıkrası "TEİAŞ, Bakanlığın uygun görüşü alınarak uluslararası enterkonneksiyon hatlarının ulusal sınırlar dışında kalan kısmının tesisi ve işletilmesini yapabilir ve/veya bu amaçla uluslararası şirket kurabilir ve/veya kurulmuş uluslararası şirketlere ortak olabilir ve bölgesel piyasalann işletilmesine ilişkin organizasyonlara katılabilir." uyarınca bölgedeki elektrik ticaretinde sınır ötesi kapasite tahsislerinde merkez olup, tüm bölge için tek bir set ihale kuralı ve tek bir ihale platformunun kullanılmasıyla tam bir uyumluluk sağlanması amacıyla kurulan Güneydoğu Avrupa Koordineli İhale Ofisi'ne (South East Europe Coordinated Action Offıce-SEE CAO) hissedarı olmak için girişimde bulunmuştur.SEE CAO, bölge sınırlarındaki sınır-ötesi elektrik ticareti kapasitesi tahsisini şirket ortağı iletim sistemi işleticileri adına yapmaktadır. Ekim 2015 tarihi itibariyle Türkiye ile Yunanistan arasında mevcut enterkonneksiyon hattının kapasitesi SEE CAO aracılığı ile tahsis edilmeye başlanmıştır. Avrupa Elektrik Sistemi olan ENTSO-E Sistemine bağlandıktan sonra Türkiye-Avrupa sınırındaki elektrik hat kapasitelerinin tahsisi 2011 Hazirandan itibaren başlamış olup 2011 yılından günümüze kadar toplamda yaklaşık 80 milyon Avro gelir elde edilmiştir.TEİAŞ'ın Güneydoğu Avrupa Koordineli İhale Ofisi (SEE CAO)'da herhangi bir çalışanı bulunmamaktadır. Sekiz ortaklı SEE CAO'nun Yönetim Kurulu 9 üyeden oluşmaktadır. Şirketin ortağı olan İletim Sistemi İşletmecilerinin her birinden 1 kişi Yönetim Kurulu üyesidir.TEİAŞ Yönetim Kurulu Kararı uyarınca, Planlama ve Stratejik Yönetim Daire Başkanlığından bir kişi SEE CAO Şirketinin Yönetim Kurulunda TEİAŞ'ı temsil etmektedir. Yönetim kurulu ücreti toplantıya katılım başına olup Yönetim Kurulu Üyeleri için 300 Avro'dur. Yönetim Kurulu üyesi olan personelin ücreti SEE CAO tarafından kendisine ödenmektedir.
TEİAŞ'ın hissedarları arasında yer aldığı SEE CAO, Karadağ hukukuna tabi bir şirket olarak kurulmuş olup, denetimi SEE CAO Yönetim Kurulu'nun aldığı karar uyarınca, uluslararası bir denetim şirketi tarafından yapılmaktadır.SEE CAO, hissedarı olan TEİAŞ adına Türkiye ile Yunanistan arasındaki sınır ötesi kapasite tahsis işlemlerini gerçekleştirmekte ve bu süreçle ilgili para akışından tamamıyla kendisi sorumlu olmaktadır. TEİAŞ bu para akış sürecine müdahil değildir.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder