12 Aralık 2012 Çarşamba


Eğitim Meselemiz, Terör ve İşsizlikten de önemlidir!

‘İnsan Hakları ve Demokrasi Haftası’ münasebetiyle sendika genel merkezi toplantı sonunda açıklama yapan Demokrat Eğitimciler Sendikası (DES) Genel Başkan Gürkan Avcı, Türkiye’nin eğitim meselesi terör ve işsizlik sorunundan da önce gelir.
Eğitim reformlarındaki paradigmamızı başarı veya başarısızlıktan iyi veya kötü eksenine taşıyarak şekillendirmeye ihtiyacımız vardır, dedi.
Türk eğitim sisteminde bir yüzyıldır hep değiştirme yapıldığını; son birkaç yıldır geliştirme yönünde önemli adımlar atılmaya başlandığını söyleyen Gürkan Avcı, “Fakat çok mühim bir husus var ki o da; siz ne kadar değiştirme ve geliştirme yaparsanız yapın öğretmeni geliştiremezseniz başarılı olamazsınız. Eğitim reformlarında arz/talep dengesini gözetmezseniz yine başarılı olamazsınız. Öğretmenlere ve eğitim çalışanlarına kör bakan, onların kavrayış ve desteğinden uzak hiçbir reform istenilen verim ve geri dönüte ulaşamayacaktır” dedi.
Türkiye’de siyasilerin kötü alışkanlıklarından birisinin de çözemedikleri ülke sorunlarını eğitime havale etmek olduğunu söyleyen Avcı, “Bu yüzdendir ki baskıcı, yasakçı ve çarpık eğitim sisteminin ördüğü duvarlara çarpa çarpa tükenen öğretmenler vardır. Bu yüzdendir ki teoremler, kronolojiler, gramerlerle dolu bir fanusun içinde yaşamaya zorlanan öğrenciler vardır. Bu yüzdendir ki kendisinden özür dileyeceği bir nesli yetiştiren anne babalar vardır” diye konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder