4 Aralık 2012 Salı


VALİ ÂLİM BARUT NİĞDE MÜZESİNDE BULUNAN STELİ İNCELEDİ

NİĞDE İli Bor İlçesinde bulunan ve Niğde Müzesine getirilen MÖ. 8.yy. yani günümüzden 2.800 yıl öncesine, Geç Hitit Dönemine ait Fırtına Tanrısı Tarhunzas (Teşup) Steli Niğde Valisi Âlim Barut yerinde inceledi.
Müze Müdürlüğünün verdiği bilgide eser; 2.35 metre yüksekliğinde, 93 cm. genişliğinde, 70 cm. kalınlığında siyah bazalt taş üzerine yüksek kabartma olarak yapılmıştır. Stel’de tanrının baş, kol ve bacakları profilden, gövdesi cepheden tasvir edilmiştir. Elinde tuttuğu üzüm salkımı, asma dalı ve sağ kenarda bulunan buğday başakları bereketi sembolize eder. Yan yüzünde bulunan Hitit Hiyeroglifi tarzındaki yazıtın büyük bir kısmı, sol eli ve başındaki kanatlı güneş kurşunun bir kısmı eksiktir.
Vali Âlim Barut Müze Müdürlüğü Bahçesinde bulanan eseri yerinde inceledi ve yetkililerden bilgi aldı. Vali Barut  Eserin  önemli bir buluntu olduğunu ve sadece göze değil tarihi bilgilerimize de hitap edeceğini belirtmek için buradayım. Bu eseri bende merak ettiğim için geldim. Müzemizde gerçekten kronolojik olarak dizilmeyi ve sergilemenin güzelliğini belirtmekte yarar var.
Ben buradan sadece Niğdelileri değil tüm Türkiye’yi hatta tüm Dünyayı buraya davet ediyorum. Bilindiği üzere Hititler dönemine ilişkin İlimizde kazılar yapılıyor ve devam ediyor. Dolayısıyla buda bir aşama olacak, yeni bir hareket kazandıracağını ümit ediyorum. Buradan ilgi gösteren tüm basın mensubu arkadaşlarıma teşekkür ediyorum” diye konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder