Amerika pazarında Türk Balığına Olan ilgi Artıyor
11-13 Mart 2018 tarihlerinde Amerika Birleşik
Devletleri’nin Boston kentinde düzenlenen Seafood Expo North America Fuarı’nda,
ülkemiz, toplamda 11 firmayla boy gösterdi.
Türkiye, Turkish Cargo ile birlikte 11 firma ile fuarda
yerini aldı. Özellikle ABD’ye gerçekleştirilen su ürünleri ihracatı için her
hafta İzmir’den New York’a doğrudan kargo uçak seferi düzenleyecek Turkish
Cargo’nun fuarda yer almasının kendileri için sevindirici olduğunu belirten Ege
Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı
Sinan Kızıltan,“ABD’ye su ürünleri ihracatı gerçekleştiren firmalar olarak
Turkish Cargo yetkilileriyle fuar sırasında bir araya gelip, iyileştirilmesi
gereken noktalarla ilgili görüştük, pazarda lider olabilmemiz için sektörün tüm
paydaşları üzerine düşeni yapmakta hem fikir” dedi.
Fuarda Türk firmalarının gördükleri yoğun ilgiden levrek
ve çipuraya olan talebin 2018 yılında da katlanarak artacağını öngördüklerini
ifade eden Kızıltan, “2018’in ilk iki ayı itibariyle ABD’ye olan su ürünleri
ihracatımız %64 oranında artmış durumda. Böyle giderse 2017 sonundaki 36 milyon
dolarlık seviyeyi fazlasıyla aşıp, 100 milyon dolar hedefimize epey yaklaşmış olacağız.
Ancak bu ilgi bizi yavaşlatmamalı. Aksine; pazar liderliği ve sürdürülebilir
bir artış oranı için sürekli çabalamalıyız. Biz 2007 yılında ABD’ye sadece 600
bin dolar ihracat gerçekleştiriyorduk; nitelikli ve kesintisiz tanıtım
faaliyetleriyle ihracatımızı 36 milyon dolara çıkardık. Bu yüzden rehavete
kapılma gibi bir lüksümüz yok” yorumunda bulundu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder