CHP Niğde
Milletvekili ve KİT Komisyonu Üyesi Ömer Fethi Gürer, ülkemizde, son yıllarda
şiddete yönelen ve ‘mutluluk’ sıralamasında OECD verilerine göre son sırada
öğrencilerin içinde bulunduğu bu olumsuz tablonun araştırılması için TBMM
Başkanlığına önerge verdi.
CHP Milletvekili
Ömer Fethi Gürer, konuyla ilgili açıklamasında, öğrenciler arasında son
yıllarda şiddete yönelişte ciddi oranda artışların olduğuna vurgu yaptı. Ömer
Fethi Gürer, gelinen son noktada öğrencilerin silaha bile yöneldiğini ifade
ederek, “Bu sorunun çok yönlü olarak incelenmesi gerekmektedir” dedi.
MUTSUZLUĞUN SEBEBİ UYGULAMA DEĞİŞİKLİĞİ
Türkiye’de öğrenci
mutsuzluğunun ana sebeplerinden birinin de Milli Eğitimde sürekli yaşanan
uygulama değişiklikleri olduğuna dikkat çeken Ömer Fethi Gürer, öğrencilerin
mutsuzluğunun giderilmesine yönelik ciddi politikaların geliştirilmesi
gerektiğini belirtti.
SON İKİ YILDA ŞİDDETE YÖNELMEDE CİDDİ ARTIŞ VAR
Meclis Araştırma
Önergesinde PISA’nın “Öğrenci Refahı” ile ilgili raporunda, Türkiye’nin OECD
ülkeleri arasında son sırada yer aldığına dikkat çeken Ömer Fethi Gürer, “Son
İki yıl içinde dahi basına yansıyan haberlerde öğrencilerin okullarda
gerçekleştirdiği saldırı ve şiddet dikkate alındığında mutsuzluk yanında suça
yönelişleri de dikkat çekicidir. PISA verilerine göre öğrenci mutluluğunda OECD
ülkeleri içinde 6.12 puanla son sırada yer almamız neden eğitim kurumlarında
öğrenciler mutsuzdur? Neden şiddet öğrenciler arasında giderek artan bir
eğilimdedir sorularına çözüm bulunmasını gerekli kılmaktadır” dedi.
HER 100 ÖĞRENCİDEN 28’İ HAYATINDAN MEMMUN DEĞİL
PISA Öğrenci refahı
araştırmasında öğrencilerin okul başarıları, arkadaşları ve öğretmenleri ile
ilişkileri, okul dışındaki vakitlerini nasıl geçirdikleri ve aile yaşamları
incelenerek belirlendiğini anlatan Ömer Fethi Gürer, “Öğrencilerimizin 28,6’sı
hayatından hiç memnun değilken, sınavlara çok iyi hazırlanmasına rağmen kaygı
duyduğunu söyleyen öğrencilerin oranı 58,8, ders çalışırken stres altında hissedenler
%56 ve okullarda birkaç kez herhangi bir zorbalığa maruz kaldığını söyleyenler
ise %18,6’dır.15 yaş düzeyindeki öğrencilerin 28,6’sı hayatından hiç memnun
olmadığını ifade etmeleri de ayrıca düşündürücüdür” şeklinde konuştu.
MUTSUZLUĞUN SEBEBİ ARAŞTIRILMALI
Gürer, TBMM
Başkanlığına yönelttiği Meclis Araştırma Önergesinde şu ifadelere yer verdi:“OECD’nin
yüzde 11,8’lik ortalamasını ile mutsuzluğu katlayan ülkemiz öğrencilerinden
yaşamımdan çok memnunum diyen oranı da dahi OECD’nin yüzde 34,1’lik ortalamasının
gerisinde ve yüzde 26,3 kalıyor.
Türkiye’de ‘sınava
iyi hazırlanmasına rağmen çok kaygı duyduğunu’ söyleyen öğrenci oranı 58,8’dir.
% 56 ise ‘ders çalışırken stres yaşamakta. Türkiye, OECD ülkeleri
arasında öğrencilerin ders çalışırken en fazla kaygı duyduğu ikinci ülke olması
da ayrıca üzerinde durulması gereken bir durum. Türkiye'de kendini okula ait
hisseden öğrencilerin ortalaması OECD ülkelerinin gerisindedir. OECD ortalaması
yüzde 73 iken Türkiye'de kendini okula ait hisseden öğrencilerin ortalaması
yüzde 61 oranındadır.
Okulların tek hedefi başarılı, nitelikli,
mutlu öğrenci yetiştirmek olmalıdır. Okulların müdür öğretmen ve kurumsal
dokusu yanında aile, çevre süreçleri ile bir bürün olarak sorun sorgulanıp ele
alınmalıdır. Okulların kurumsal sorunları, okullarda eğitimin kalitesi, müdür
ve öğretmenlerin memnuniyet ve okula bakış yaklaşımları sorunun çok boyutlu
araştırılması ihtiyaçtır. Hiç şüphesiz ülkemizde eğitim politikalarının değişkenliği,
ezberci ve başarı değil bir an önce mezuniyete endeksli eğitimin de sorunlara
etkisi büyüktür. Türkiye’de çocukların yoksulluk oranı yüzde 25,3 iken, AB’ye
üye ülkelerle karşılaştırıldığında yoksulluk oranı en fazla olan ülke konumunda
olmasının da bir etken olduğu da gerçektir. Kapsamlı bir araştırma önemli
yararlar sağlayacaktır.”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder