16 Mayıs 2017 Salı

Gürer: “İthalata bağlılık artıyor”
CHP Niğde Milletvekili ve KİT Komisyonu Üyesi Ömer Fethi Gürer, ülkemizde gıda denetimlerinin yetersizliği ile tohum, ilaç ve gübrede dışa bağımlılığın devam etmesi nedeniyle üreticilerin yaşadığı mağduriyeti TBMM gündemine taşıdı.
 Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Faruk Çelik, CHP milletvekili Gürer’in bu konularla ilgili sözlü soru önergelerini yanıtladı.
BAKAN ÇELİK: “YURTİÇİ ÜRETİM KAPASİTESİNİ GELİŞTİRMEYE ÇALIŞIYORUZ”

Gübre, tohum, ilaç ve yem ham maddeleri gibi tarımsal girdilerde dışa bağımlılığı önlemek için yapılan çalışmalara ilişkin CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer’in sorusunu yanıtlayan Bakan Çelik, “Gübrede yüzde 18, yemde yüzde 8 olan KDV 2016 Şubat ayında kaldırılmış, yem bitkileri destekleri havza bazlı model kapsamına dâhil edilmiş ve dâhil edilmiş olduğu destekler devam etmektedir. Öncelikli Dönüşüm Programı kapsamında İthalata Olan Bağımlılığın Azaltılması Programı Eylem Planı'nın gübre kullanımında etkinliğin ve tarımsal verimin artırılması ve yurt içi üretim kapasitesinin geliştirilmesi desteklenecektir. Eylem planıyla ilgili olarak Bakanlığımız koordinatörlüğünde çalışmalarımız devam etmektedir. Tohumculukta çeşit geliştirme çalışmalarına verdiğimiz desteği 10 kat artırmış bulunuyoruz. Yani AR-GE çalışmaları proje bazlı 300 bin TL'den 3 milyon TL'ye çıkarılmış bulunmaktadır ve AR-GE'de özel sektörle iş birliği yapıyoruz. Burası son derece önemli, tüm enstitülerimizi özel sektöre açmış bulunuyoruz. Bakanlık olarak özel sektörün AR-GE yatırımlarına 630 milyon TL destek vereceğiz, 900 milyon TL de özel sektörün yatırım yapmasını bekliyoruz, toplam AR-GE yatırımlarını tarımda 1,5 milyon TL'ye çıkması konusunda gerekli altyapıdaki tüm imkânlarımızı seferber etmiş bulunmaktayız” dedi. 
GÜRER: “MERDİVEN ALTI ÜRETİM YERLERİ ÇOĞALIYOR”
CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer ise, nüfusu 80 milyonu aşan ülkemizde, yurttaşların gıda ile ilgili sorunların artarak devam ettiğini belirtti. Ömer Fethi Gürer, merdiven altı üretim yerlerinin hızla çoğaldığına işaret ederek, Bakanlık kadrolarının ise sürekli ve düzenli denetim yapmak için yeterli olmadığını anlattı. CHP Milletvekili Ömer Fethi Gürer, gıda denetimi konusunda şikayetler ve uzun aralıklı denetimlerden sonuç alınamayacağını ifade ederek, “Esas olan gıda güvenirliliğinin çok kapsamlı ele alınarak her ürünün sürekli düzenli denetlenebilir duruma erilmesidir.  Pazara sunulan ürünlerde ürünün üretim maliyetinin altında ürünlerin satılması ülke ekonomisinde yaşanan olumsuzluk ve yoksulluğun artması ile daha yaşama ve geçinme süreci ile de ilgilidir.  Bakanlık denetimler yanında daha kapsamlı denetim ve kontrol uygulamaları yapacak teknoloji ve donanıma ermelidir. Gıda ürünleri birden çok kurum kuruluşun ilgi alanındadır. Bunların bir merkezden denetim ve kontrolleri sağlanmalı ve belediyelerinde denetim yetkileri güncellenip artırılması sağlanmalıdır ”dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder