Parçalanmış aile sayısı artıyor, Öğrenciler olumsuz etkileniyor
Milli Eğitim Bakanı
Yılmaz, CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer’in sorularını TBMM Genel
Kurulu’nda yanıtladı
CHP Niğde Milletvekili ve KİT Komisyonu Üyesi Ömer Fethi
Gürer, Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz tarafından yanıtlanması istemiyle
verdiği sözlü soru önergesinde, Niğde Milli Eğitim Müdürlüğü’nün 2015 yılı
Stratejik Planı’nda yer alan ‘Tehditler’ bölümünün içeriğindeki ifadeleri
gündeme getirdi. Önergesinde Stratejik Plan içerisinde yer alan “Problemli aile
sayısının hızla artıyor olması” ifadesi ile tanımlanan problemli aile tanımına
neden olan gerekçeleri soran Ömer Fethi Gürer, “Zararlı alışkanlıklarla
mücadele konusunda yasal yaptırımların uygulamada yeterince denetlenmemesinin
nedeni nedir? Okullarımızın veli ve öğrencilerin değişen ve çeşitlenen beklenti
ve ihtiyaçlarına cevap verecek dinamizmi yakalayamaması nedeniyle
veli ve öğrencilerde okula ve eğitim sistemine karşı giderek artan
güvensizliğin nedeni nedir? Belirtilen konularla ilgili yapılan çalışmalar var
mıdır?” şeklinde sorular yöneltti.
Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz ise TBMM kürsüsünden
verdiği yanıtlarda, öğrenciler için öğrencilerin karşı karşıya kaldıkları
endişeleri gidermelerine, sorunlarını çözmelerine, ilgi ve yeteneklerine göre
karar verme becerilerini geliştirmelerine yönelik olarak hizmet verdiğini
belirterek, “Öğrenciler okullarda kişiler arası iletişim becerilerini,
etkin olarak görev ve faaliyetlere nasıl katılacaklarını, hedef ve amaçlarını,
çalışma becerilerini nasıl geliştireceklerini, sorumluluk gerektiren kararları
nasıl vereceklerini ve problemleri nasıl çözeceklerini öğrenirler. Çeşitli
çalışmalarla, öğrencilerin daha duyarlı, daha tedbirli ve olumsuzluklarla baş
etme becerileri yüksek bireyler olarak yetiştirilmeleri amaçlanmaktadır”
dedi.
Bakan İsmet Yılmaz, bu çerçevede, öğrenci, öğretmen ve
ailelerin karşı karşıya kaldıkları olaylara karşı güçlendirilmesini
hedefleyen psiko eğitim ve grupla psikolojik danışma
çalışmalarının düzenli olarak rehberlik öğretmenleri tarafından verildiğini
vurguladı.
Öğrencileri bağımlılık riskinden koruma gayesiyle,
Türkiye Bağımlılıkla Mücadele Eğitim
Programının uygulandığını bu programla, alkol, tütün, madde,
teknoloji bağımlılığı ve sağlıklı yaşam konuları, gelişim düzeylerine göre
öğrencilere ve ailelere aktarıldığını anlatan Bakan Yılmaz, “0-18 Yaş Aile Eğitimi Kurs Programı kapsamında,
öğrenci velilerine, aile ilişkileri, iletişim, okul-aile iş birliği gibi
konular yapılandırılmış grup oturumları hâlinde verilmektedir. Okul rehberlik servisleri tarafından öğrenci
ve ailelere, bireysel sorunlarına ilişkin ihtiyaç duydukları psikolojik danışma
desteği verilmektedir. Özel
eğitim ihtiyacı olan öğrenciler tespit edilerek, eğitsel tanılama için
okulların bağlı bulunduğu rehberlik ve araştırma merkeziyle irtibata
geçilmektedir. Rehberlik ve araştırma merkezi tarafından aile görüşmesi
yapılmakta ve öğrencinin eğitim performansı değerlendirilmektedir.
Değerlendirme sonucunda öğrencinin engel türü ve derecesine göre okullara
yerleştirme yapılmakta ve bireyselleştirilmiş eğitim programları
uygulanmaktadır” şeklinde konuştu.
Bakan Yılmaz, Niğde Valiliğince, konuya ilişkin
olarak stratejik planda yer alan “Tehditler” bölümündeki iç ve dış tehditlerin
gerçekleşecek anlamında olmadığı, muhtemel gelişmelere karşı eğitim
kurumlarının hazır bulunmuşluk düzeylerini artırmayı amaçlayan tedbirlerin
kastedildiği, 2015-2019 Stratejik Planı “Tehditler” bölümünde yer alan
“Problemli aile” ifadesinden kastın parçalanmış aile sayısındaki artışlar
olduğu, boşanma, eşlerden birinin ölümü veya hastalığı belirtilmektedir”
ifadesini kullandı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder