29 Ağustos 2017 Salı

“Rasyon Hazırlama Teknikleri ve Ruminant Hayvan Besleme” Eğitimi Gerçekleştirildi

Niğde Ömer Halidemir Üniversitesi  Sürekli Eğitim Merkezi aracılığıyla “Rasyon Hazırlama Teknikleri ve Ruminant Hayvan Besleme” eğitiminin ikincisi gerçekleştirildi.
Hayvancılıkta daha bilinçli bir sistemin oluşturulması ve işletmelerdeki birim hayvan başına verimin artırılması amacıyla Üniversite öğretim üyesi Doç. Dr. Mustafa Boğa tarafından düzenlenen eğitim ve sertifika programı faaliyeti kapsamında kursiyerlere, hayvan beslemenin püf noktaları ve ileri hayvancılık teknolojileri ile ilgili bilgilerin yanı sıra mevcut hayvanlardan maksimum verimin sağlanması, hayvan beslemede kullanılan yemlerin fiziksel, kimyasal ve fizyolojik etkilerini içeren bilgiler de verildi.

Yoğun ilgi gören program için 2017-2018 eğitim-öğretim dönemi kayıtlarının başladığını belirten yetkililer, yetiştiricilere bilgisayar laboratuvarında uygulamalı eğitim imkanı tanıyan program aracılığıyla, rasyon hazırlama tekniklerine ait kavramların uyumlu hale getirilmesi, bu bilgilerle donatılmış kişilerin yem fabrikalarında karma yem, çiftliklerde ise kaba ve kesif yem ile birlikte hazırlanan (TMR) formülasyonlarını hazırlayabilmesi, ekonomik yem üretimi ve yemleme pratiklerini artırarak, bölge hayvancılığının gelişmesi ve mevcut hayvanlardan daha iyi verim elde edilmesinin amaçlandığını belirtti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder