27 Ağustos 2017 Pazar

Tıp Fakültesinde Akademik Kadro Sıkıntısı


CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, 8 kez ilana çıkılmasına rağmen, akademik kadrosu oluşturulamayın Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin sorununu, TBMM gündemine taşıdı.
Bu yıl eğitime başlaması planlanan Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde akademik kadro sıkıntısı yaşanıyor. CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer’in konuyla ilgili soru önergesine yanıt veren Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, tıp fakültesi için ilan edilen 10 profesör kadrosuna yalnızca 6 profesörün müracaat yaptığını açıkladı. 8 kez ilan edilen 8 doçent kadrosuna ise bugüne kadar müracaat eden doçent sayısı 5’te kaldı. 
ZORUNLU KADRO NEDEN OLUŞTURULAMIYOR?
CHP Niğde Milletvekili ve KİT Komisyonu Üyesi Ömer Fethi Gürer, 2017-2018 eğitim –öğretim yılında eğitime başlayacak olan Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde yaşanan akademik kadro sorununu, Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz’a yönelttiği soru önergesiyle TBMM gündemine taşıdı. 
8 KEZ İLAN EDİLDİ AMA MÜRACAAT YETERSİZ
Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer’in soru önergesine verdiği yanıtta, tıp fakültesinin birimlerine alınacak öğretim üyesi ilamı için 8 kez alana çıkıldığını, bu ilanlarda yardımcı doçentlik, doçentlik ve profesörler başvurularının kabul edildiğini belirtti. 
10 KİŞİLİK KADRO İÇİN 6 BAŞVURU
Bakan Yılmaz 8 kez ilan edilmesine rağmen 10 profesör kadrosu için 6 profesörün, 8 doçent kadrosu için de 5 doçentin müracaat ettiğini bildirdi. Milli Eğitim Bakanı Yılmaz, ilan edilen 75 yardımcı doçent kadrosu için de 91 müracaatın bulunduğunu açıkladı. 
Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Tıp Fakültesi öğretim üyeliği kadrolarına başvuru koşulları ve uygulama ilkesi yönetmeliği hükümlerine göre öğretim üyelerinin alınacağını, söz konusu kanun ve yönergede  İlana başvuracak adayların yabancı dil ve bilimsel yeterliliğe ilişkin hangi kriterleri sağlaması gerektiğini vurguladı. 

Niğde Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Eğitim ve Araştırma Hastanesi ile Bor Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Eğitim ve Araştırma Hastanesinden toplam 26 Uzman Doktorun Yardımcı Doçentlik kadroları için çıkan ilanlara başvuruda bulunduklarını bildiren Bakan Yılmaz, bunlardan 1 kişinin 2547 sayılı Kanunun 23/10-2 maddesi gereğince yapılması zorunlu olan Yabancı Dil Sınavına katılmadığını 6 kişinin ise zorunlu olan bu Yabancı Dil Sınavında başarısız olduğunu 1 kişinin ise Üniversitenin Akademik DeğerlendirmeKurulu Kriterlerini geçemediğini, 4 kişinin atama sürecinin devam ettiğini kaydetti. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder