19 Kasım 2017 Pazar

KAHRAMAN ÇEVRECİLER İÇİN PROTOKOL İMZALANDI


Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü bünyesinde oluşturulan Çevre Eğitim Merkezi (ÇEM) 2017 yılı Haziran ayında faaliyete geçmiş ancak okulların kapanması ile  eğitime ara verilmişti.
  Çevre ve Şehircilik İl Müdürü​ Hamdi Görkem GENÇTÜRK    "Okulların açılması ile birlikte, çocuklarımıza çevre bilincini ve duyarlılığını küçük yaşlarda aşılamak için İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile 13.11.2017 tarihinde imzalanan protokol kapsamında öğrencilerimize eğitim verilmesine başlanılacaktır.
Eğitimin temel amacı, hava, su ve toprağın oluşturduğu çevremizin korunmasının gerekliliği; ambalaj atıklarının neler olduğu, geri kazanımın ve kaynağında ayrı toplamanın önemini vurgulamak ve bu konuda çocuklarımızın bilinç düzeyini arttırmaktır.
Küçük yaşlarda öğrenilen bilgilerin, kazanılan alışkanlıkların ve görülen davranışların yaşam şeklini oluşturması nedeniyle, İlimiz genelinde eğitim gören, özellikle anasınıfı ve 1. sınıf öğrencilerimizde çevre bilinci ve duyarlılığı hakkında bir farkındalık yaratmak ve genç nesillere konunun öneminin benimsetilmesi amaçlanmaktadır. Çevre Eğitim Merkezi (ÇEM) Projemiz ile çocuklarımızın Çevre Eğitimini uygulamalı ve görsel (animasyon filmlerinin gösterilmesi, afişler, tablolar vb.) olarak alması, eğlenceli uygulamalarla birlikte çevre bilinci ve duyarlılığının arttırılması hedeflenmektedir.
Çevre Eğitim Merkezimizde (ÇEM)   2017 – 2018 eğitim-öğretim yılında en az 1000  öğrencimize verilecek Çevre Bilinci Eğitimi sonrasında Kahraman Çevreci Andını okuyan öğrencilere,  çevreyi kirletenleri uyararak, korumakla görevli  Kahraman Çevreci Belgesi ve Madalyası verilecektir.
Çocuklarımız aldıkları bu eğitim sayesindeki kazanımlarını hayatlarının her aşamasında uygulamaya geçirerek çevre konusunda bilinçli bireyler olacaklardır."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder