Her 10
Öğrenciden Biri İkili Eğitim Alıyor
CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer’in soru önergesini
yanıtlayan Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, ortaöğretim kurumlarda eğitim alan
4 milyon 200 bin öğrencinin 417 bin 490’ının ikili eğitim aldığını açıkladı.
Bakan Yılmaz’ın verdiği bilgiye göre, Türkiye’de ortaöğretim kurumlarında her
10 öğrenciden biri ikili eğitim alıyor.
Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Niğde Milletvekili ve Kamu
İktisadi Teşekkülleri (KİT) Komisyonu Üyesi Ömer Fethi Gürer, Milli Eğitim Bakanı
İsmet Yılmaz tarafından yanıtlanması istemiyle TBMM Başkanlığına verdiği
önergede, ülkemizdeki ortaöğretim kurumlarında ikili ve tekli eğitim sistemine
dahil olan okul ve öğrenci sayılarını sordu.
Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, CHP Niğde Milletvekili Ömer
Fethi Gürer’in önergesine verdiği yanıtta, 2016-2017 eğitim-öğretim dönemi
verilerine göre 912’si ikili eğitim, 9 bin 683’i tekli eğitim olmak üzere
ortaöğretim kurumları bünyesinde toplam 10 bin 595 okul olduğunu bildirdi.
Bakan Yılmaz, ortaöğretimlerde resmi ve özel okullarda ikili
eğitimde 1999 bin 904 kız ve 217 bin 586 erkek olmak üzere toplam 417 bin
öğrencinin eğitim gördüğünü, normal eğitimde ise 1 milyon 861 bin 785 kız ve 1
milyon 947 bin 2017 erkek olmak üzere toplam 3 milyon 808 bin 992 öğrenci
bulunduğunu açıkladı. Bakan Yılmaz ikili ve normal eğitimlerdeki toplam öğrenci
sayısının ise 2 milyon 61 bin 689 kız ve 2 milyon 164 bin 793 erkek olmak üzere
4 milyon 226 bin 482 olduğunu belirtti.
Bakan Yılmaz’ın verdiği istatistiki bilgilere göre,
Türkiye’de her 11 ortaöğretim okulundan birinde ikili eğitim verilirken, eğitim
gören öğrenci sayısı toplam öğrenci sayısının 10’da birine denk geliyor.
CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer ikili eğitim sıkışık
bir ders programı ve kısalan ders saatlerinin öğrencilerin eğitimi ve
sosyalleşmesinde olumsuz etkisi olduğunun uzmanlarca ifade edildiğine dikkat
çekerek, “Sabah erken saatte okula gelen öğrenciler kahvaltı dahi yapmadan
okula giderken öğleden sonra gelen öğrenciler kış aylarında gece karanlığında
okuldan ayrılmak durumunda olmaktadırlar. Sabah geliş ve akşam çıkışa yakın
ders saatlerinde yeterince verimli ders işlenemediği de araştırmalarda
görülmektedir. Nüfus yoğunluğu olan ve yeterli okul binası bulunmayan büyük
kentler başta olmak üzere ikili eğitim uygulaması farklı sorunlar da
üretmektedir. Eğitimde, sınıfların yetersizliği için çözüm gibi görülen ikili eğitim
uygulamada sıkışıklık yaratmaktadır. İkili eğitim sisteminin eğitim için
yeterli olduğunu söylemek mümkün değildir. Okulların sayısının, kapasitesinin,
olanaklarının artırılması, eğitimin gelişimi için daha çok kaynak ayrılması ve
bütçeden sağlanan desteğin yanında öğretmenler ve MEB çalışanlarının çalışma
koşullarının iyileştirilmesi, olanaklarının genişletilmesi eğitimimiz için
sorunların aşılması adına önemlidir” dedi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder