30 Nisan 2017 Pazar

Milli Eğitim Bakanı Yılmaz, CHP Milletvekili Gürer’in soru önergesini yanıtladı.


LYS’de açık uçlu sorular  kısa cevaplı olacak

Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer’in soru önergesine verdiği yanıtta, LYS’de bu yıl ilk kez uygulanan ‘açık uçlu soru’ yönteminin nasıl uygulanacağı ve sistemin önümüzdeki yıllarda da devam edip etmeyeceğine açıklık getirdi. 
Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) aracılığıyla lise son sınıf öğrencileri ile lise mezunları için yapılan Lisans Yerleştirme Sınavı’na (LYS) giren yüzbinlerce adayın, bu yıl ilk kez uygulanacak olan ‘açık uçlu soru’ yöntemiyle ilgili CHP Niğde Milletvekili ve KİT Komisyonu Üyesi Ömer Fethi Gürer, Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz tarafından cevaplanması istemiyle TBMM Başkanlığı’na konuyla ilgili soru önergesi yöneltti.
Önergesinde LYS’de açık uçlu soru yöntemine geçilmesinin bu yıla özgü bir uygulamamı olduğunu soran Gürer, “uygulamaya geçilmesinin hangi değerlendirme kriterleri dikkate alınarak yapılması yararlı görülmüştür?” ifadesini kullandı. 
UYGULAMANIN DEVAMINA YÖK KARAR VERECEK
CHP Milletvekili Gürer’in soru önergesini yanıtlayan Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, LYS’de kısa cevaplı soru uygulamasına bu yıl başlanacağını, önümüzdeki yıllarda da benzeri uygulamanın devam edip etmeyeceğine Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) karar vereceğini bildirdi. 
ÇOKTAN SEÇMELİ SORULAR ÖĞRENCİYİ OLUMSUZ ETKİLİYOR
Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, sınavlarda çoktan seçmeli soruların kullanılmasıyla ilgili eleştirilerin değerlendirildiğini de ifade ederek, “Üst düzey bilişsel becerileri ölçmedi yetersiz kalınması, bu soruların cevabını bilmeyen adaylar tarafından yüzde 20 oranında doğru cevaplama olasılığı bulunması, hatta ilgili konu hakkında bilgi sahibi olunmadan cevaba ulaşılabilmeleri gibi durumların da öğrencilerin öğrenmeye olan yaklaşımlarını olumsuz etkilemektedir” dedi.  
ÖRNEK SORULARI KONTROL EDİN
Bakan Yılmaz, kısa cevaplı veya açık uçlu soru kullanımı konusunda tecrübeli uluslararası kuruluşlarla bilgi alışverişinde bulunulduğunu da ifade etti. Milli Eğitim Bakanı Yılmaz, kamu personelinin bu konuda eğitim almasının sağlandığını ve cevapların değerlendirilmesine yönelik teknik altyapının da hazırlandığını belirterek, “Soruların değerlendirilmesinde oluşacak gecikmelerin önüne geçebilmek için LYS’de kısa cevaplı sorular kullanılacak. Cevaplar optik okuyucular tarafından değerlendirilecek. Adaylar, sorularla ilgili bir sürprizle karşılaşmamak için örnek soruları hem yazılı-görsel medyadan hem de kurumun internet sayfasından görebilir” şeklinde konuştu. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder