8 Ekim 2017 Pazar

Gürer: “Hükümet, Taşımalı Eğitim Sisteminden 

Vazgeçmelidir”

CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, TBMM’de düzenlediği basın toplantısında, eğitim sistemimizin kanayan yarası haline gelen ‘Taşımalı Eğitim ‘ yönetmenliğinin derhal değiştirilmesi gerektiğini söyledi. 
Geçen yıl 1 milyon 387 bin 677 öğrencinin taşımalı sistemle eğitim almaya zorlandığını anlatan Gürer, rakamın bu yıl 1.5 milyona çıktığını ifade ederek, “Yönetmenlik gereği öğrenci sayısı 40’ın altında öğrencisi olan okullar kapatılıyor. Bu sayı 10’a indirilmelidir. Taşımalı eğitim alan öğrencilere servis sağlanmalı, ücretler Milli Eğitim Bakanlığı Tarafından karşılanmalıdır” dedi. 
CHP Niğde Milletvekili ve KİT Komisyonu Üyesi Ömer Fethi Gürer, TBMM’de eğitim sistemi ve taşımalı eğitim yönetmeliğinin, ülkemizde yarattığı olumsuz sonuçlarıyla ilgili basın toplantısı düzenledi. Gürer, son 15 yılda AKP hükümetleri döneminde Milli Eğitim’in 6 bakan değiştirdiğini, görev yapan her bakanın bir öncekinin muhalifi gibi davrandığını ifade ederek, “Eğitim sistemi yap-boz tahtasına döndü. 3 kez müfredat değişti. Eğitim bilgi ve bilimsellikten uzaklaştı, cumhuriyetimizin değerleri, Mustafa Kemal Atatürk’ün düşüncesiyle bilgi ve bilimle buluşma yerine gençler ezberci bir yaklaşıma yönlendirildi ve sistem adeta diploma alma sistemine dönüştürüldü” dedi. 
Liselere Geçiş Sınavı’nın (LYS) adının 2004 yılında Ortaöğretim Kurumları Seçme ve Yerleştirme Sınavına dönüştürüldüğünü, 2008 yılında ise Seviye Belirleme Sınavı adını aldığını hatırlatan Gürer, 2013’te ise Temel Eğitimden Orta Öğrenime Geçiş Sıvanı olduğunu, bundan sonra ne olacağının ise belli olmadığını anlattı. 
Müfredatta çok önemli değişikliklerin olduğuna değinen CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, 5. Sınıfların Sosyal Bilgiler kitabından  Atatürk ve laiklikle ilgili bölümlerin çıkarıldığını, çok sesli müzik dersinin ise müfredattan kaldırıldığını vurguladı. 
18 milyon öğrencinin geleceğinin sürekli değişkenliklere uğradığını kaydeden Ömer Fethi Gürer, geçen eğitil-öğretim yılında okullaşmayan öğrenci sayısının 1 milyon 897 bin 527 olduğunu, atama bekleyen öğretmen sayısının ise 300 bine ulaştığını belirtti. 
Öğretmenlerin, kadrolu, sözleşmeli, vekil ve ücretli adı altında sınıflandırıldığını söyleyen Gürer, “100 bin öretmen açığımız var ama atanamayan öğretmenlere sürekli umut veriliyor ve atanmıyorlar” dedi. 
Eğitime ayrılan yatırım oranının 2001 yılında yüzde 17.18iken bugün yüzde 8’e düştüğünü bildiren Ömer Fethi Gürer, ilki 1989 yılında iki ilde 305 öğrenci ile başlatılan taşımalı eğitim sisteminin günümüzde vahim bir boyuta ulaştığını ifade ederek, “Tarım ve hayvancılıktaki yanlış politikalar köylerin boşalmasına neden oldu. Nüfus düştü ve bunun sonucu olarak okullara gidecek öğrenci sayısı azaldı. Durum böyle olunca d taşımalı eğitim sistemine geçildi. 2010-2011 eğitim-öğretim yılında 9. Sınıflarda öğretim gören kız ve erkek öğrenciler için taşımalı ortaöğretim uygulamasına başlandı. 2011-2012 eğitim-öğretim yılında ortaöğretimdeki taşımalı eğitime 9. Sınıflara ek olarak 10. Sınıflar da dâhil edildi.  MEB, 2012-2013 eğitim öğretim yılında ise zorunlu eğitim süresinin 8 yıldan 12 yıla çıkmasından ortaöğretimdeki taşımalı eğitim kapsamına 11 ve 12. sınıfları da dâhil etti” dedi. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder